De MVA Business Specialisten staan klaar voor al je zakelijke vraagstukken rondom onroerend goed in de metropoolregio Amsterdam. Als je op zoek bent om bedrijfsruimte te huren, verhuren, kopen of verkopen, is de MVA Business Specialist de persoon die je helpt met alle facetten.
Via het menu aan de linkerkant van deze pagina kunt u navigeren naar de informatie die u zoekt.
Een MVA-businessmakelaar heeft als speerpunt dat hij of zij deskundig is in de markt en uw belangen behartigt. Daarom is het zeer verstandig om een MVA-businessmakelaar in te schakelen wanneer u uw bedrijfsonroerendgoed wilt verkopen. Bovendien zijn alle MVA-businessmakelaars zeer bekend met de Amsterdamse woningmarkt en die van de omliggende gebieden, waardoor u perfect op maat gemaakt advies krijgt in dit hele traject.
De MVA-businessmakelaar adviseert en begeleidt u van het eerste oriënterende gesprek tot aan de overdracht bij de notaris. Dankzij de ruime kennis die de MVA-businessmakelaar heeft opgedaan in de regio van Amsterdam, kan hij of zij u perfect adviseren over vraagstukken zoals de vraagprijs en andere voorwaarden. Deze adviezen kunnen ze namelijk onderbouwen met hun uitgebreide kennis over de regionale vastgoedmarkt.
Er zijn vele factoren in het spel die het antwoord op deze vraag voor iedereen anders maken. Wanneer u uw bedrijf wilt vestigen in een kantoor in Amsterdam en omgeving en u verwacht hier niet te lang te blijven, kan het verstandiger zijn om te huren. Het is namelijk nog gebruikelijk om een huurcontract voor vijf jaar af te sluiten. Wanneer u juist wel voor langere tijd in Amsterdam gevestigd wilt blijven, kan het een goede investering zijn om een bedrijfspand te kopen.
Er zijn een aantal duidelijke voordelen te benoemen bij het huren van een pand voor zakelijke doeleinden:
U hebt flexibiliteit. Aan het einde van de contractduur zegt u de huur op en bent u vrij.
U hoeft geen grote leningen af te sluiten om het pand te kunnen betrekken.
U bent niet verantwoordelijk voor de onderhoud van het pand.
Er zijn geen financiële consequenties voor u bij bewegingen van de bedrijfsonroerendgoedmarkt.
Wanneer u ziet dat de bedrijfsonroerendgoedmarkt floreert, had u winst kunnen halen uit uw aangekochte onroerend goed. U kunt altijd met uw MVA-businessmakelaar overleggen of het verstandiger is om te huren of om te kopen met het oog op de ontwikkelingen van de Amsterdamse bedrijfsonroerendgoedmarkt.
Wanneer u bedrijfsonroerendgoed wilt kopen, zijn hier ook zowel voor- als nadelen aan toe te schrijven. Bij de aankoop van bedrijfsonroerendgoed, moet u het pand zien als een investering waarbij u kan profiteren van waardestijging. Ook kunt u het pand volledig aanpassen en verbouwen naar eigen inzicht, wat ook een keerzijde heeft: het kan moeilijker verkoopbaar worden.
Een bedrijfspand kopen kan een zware wissel trekken op uw financiële positie. Het is namelijk een flinke investering waarbij ook een deel eigen geld nodig kan zijn. Overleg met de MVA-businessmakelaar over wat wijsheid is in uw specifieke situatie. Twijfelt u nog over de huur of koop van een bedrijfspand en zoekt u advies? Of bent u al een stap verder en wilt u snel slagen maken? Wat uw situatie nu ook is, de MVA-Businessmakelaar helpt u in elke fase van het proces.
De koop van een woning (door een consument) is pas gesloten als de schriftelijke koopovereenkomst door zowel koper als verkoper is getekend. Door meerdere gerechtshoven is bevestigd dat, tot die tijd, er geen rechtsgeldige koop tot stand is gekomen. Indien een koopovereenkomst ten aanzien van een woning niet schriftelijk wordt vastgelegd conform artikel 7:2 BW, is de sanctie nietig.
Het hangt af van een aantal factoren wat van belang is bij het verhuren van zakelijk onroerend goed. Denk hierbij aan het bestemmingsplan, grootte van het bedrijfspand en beoogde opbrengsten. Om precies inzichtelijk te krijgen waar je rekening mee moet houden, raden we aan om een MVA Business Specialist in te schakelen om zo een op maat gemaakt advies te ontvangen.
Wanneer je zakelijk onroerend goed wilt verhuren, is de MVA Business Specialist jouw makkelijkste weg naar verhuurde staat. De makelaar staat je bij met raad en daad tijdens het gehele proces, vindt huurders en regelt alle documentatie. Ook heeft de MVA Business Specialist alle kennis van zaken, ook over onderwerpen waar je zelf niet over had nagedacht. De makelaar ontzorgt je op alle vlakken, dus vind je MVA Business Specialist nu.
Wanneer je zakelijk onroerend goed wilt huren, krijg je te maken met de voorwaarden van de verhuurder. In veel gevallen is het mogelijk om te onderhandelen over alle zaken, maar het staat een stuk sterker wanneer je dit overlaat aan de MVA Business Specialist. Deze makelaar weet namelijk wat er speelt en heeft vaker met dit bijltje gehakt. Zo kan je een deal onderhandelen die voor zowel jou als de verhuurder een goede overeenkomst is.
Wanneer je zakelijk onroerend goed wilt huren, is de MVA Business Specialist jouw makkelijkste weg naar de grand opening. De makelaar staat je bij met raad en daad tijdens het gehele proces, vindt interessante locaties en regelt alle documentatie. Ook heeft de MVA Business Specialist alle kennis van zaken, ook over onderwerpen waar je zelf niet over had nagedacht. De makelaar ontzorgt je op alle vlakken, dus vind je MVA Business Specialist nu.
Er zijn verschillende redenen te benoemen waarom iemand zijn bedrijfsonroerendgoed wil laten taxeren. Denk hierbij aan het afsluiten van een hypotheek of het bepalen van de waarde voor fiscale doeleinden. Bij elk van deze doelen horen weer andere taxatiewaardes. Vraag bij uw MVA-businessmakelaar wat de verschillen zijn en wat voor u van toepassing is.
De marktwaarde wordt bepaald door de taxateur en dit is het geschatte bedrag waarvoor uw bedrijfsonroerendgoed in de markt gezet wordt. Op basis van dit bedrag zal een potentiële koper interesse tonen en eventueel het onderhandelingsproces in gaan.
De waarde van uw bedrijfsonroerendgoed wordt niet alleen bepaald volgens de marktwaarde, maar er is ook een waarde in het economische verkeer. Deze waarde wordt meegenomen in de inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting en bij de overdracht van onroerende goederen. Deze waarde moet ook kenbaar gemaakt worden naar de Belastingdienst omdat de onroerendezaakbelasting (ozb) hierop wordt gebaseerd.
De bepaling van de huurwaarde is een belangrijk onderdeel van de taxatie, omdat hierin wordt vastgelegd of de huur die nu betaald wordt wel voldoet aan de eisen van maximale huur. Ook voor nieuwe huurders is het belangrijk om te weten of de huurprijs wel in verhouding staat tot de kosten van het bedrijfsonroerendgoed. In de taxatie wordt hier ook aandacht aan geschonken.
Om uw bedrijfsonroerendgoed te laten taxeren, maakt u een afspraak met een MVA-businessmakelaar. Voorafgaand aan de taxatie stuurt u het eigendomsbewijs, de kadastrale gegevens en de tekeningen van het pand op. Als er milieuvergunningen zijn of logboeken van installaties, levert u deze ook aan. Met deze informatie in het achterhoofd kan uw MVA-businessmakelaar zich tijdens de taxatie goed richten op alle bijkomende zaken, zoals de ligging van het pand, de staat van onderhoud en welke materialen zijn gebruikt tijdens de bouw.
De bevindingen van de taxatie worden door de MVA-businessmakelaar vastgelegd in een uniform taxatierapport. Hierin staan alle zaken die nodig zijn om uw taxatiedoel te kunnen behalen. Houd er wel rekening mee dat u niet automatisch uw gewenste doel behaalt zodra er een taxatierapport is opgeleverd. De inhoud ervan is natuurlijk doorslaggevend. Ook is het mogelijk dat u het bedrijfsonroerendgoed hebt laten taxeren door meerdere taxateurs. In dat geval kunnen er verschillen zitten in de uitkomsten; het is uiteindelijk een deskundige schatting en geen harde waarheid.
Wanneer u eraan toe bent om uw bedrijfsonroerendgoed te laten taxeren, neemt u contact op met een MVA-businessmakelaar. Op deze manier weet u zeker dat uw taxateur voldoet aan alle wettelijke eisen om te mogen taxeren en dat degene bekend is met de onroerendgoedmarkt in Amsterdam en omgeving.